Мустафа Хаджи: В Корана няма насилие, трябва да се преведе на съвременен език !
Дали от ДПС ще излезе друга формация, ние не се бъркаме.
Призовавам и политиците да не се бъркат в религиозните въпроси, казва главният мюфтия
CV
Роден на 31 март 1962 г. в Драгиново, община Велинград
Завършва техникум по горско стопанство
През 1997 г. в Йордания завършва теологическия факултет в университета “Ярмук”
На 23.Х.1997 г. е избран за главен мюфтия
От 2001 до 2005 г. е председател на Висшия мюсюлмански съвет
После отново оглавява мюсюлманското вероизповедание
у нас
Магистърска степен защитава в НБУ
През 2008 г. става доктор на науките в университета “Мармара” в Истанбул
Женен, с две деца
– Г-н Хаджи, политиката бърка ли се във вярата?
– Във всяка епоха на човешката история тя се опитва да се бърка в религията. Политиците не подбират средства, не подбират и религията. Но това разделение, което се случва в ДПС, няма да повлияе на мюсюлманите в България и те ще останат единни. Мюсюлманите знаят, че когато са заедно, могат по-свободно да изповядват своята религия. Размириците на този етап ще донесат само негативи за обществото, затова правим всичко възможно мюсюлманите да останат заедно. Пред нас има национална конференция и ако те не са доволни от някого, всеки е свободен да гласува.
– Някои изтълкуваха и вашите действия като политически.
– Ако имате предвид моето участие на възпоминателния митинг в Кирково, да – участвах и на двете възпоминания. Като главен мюфтия отидох най-рано, това го изисква протоколът. След това присъствах на митинга, организиран от кмета на Кирково. После участвах в молитвата и в Момчилград.
– Събитията ви завариха с Лютви Местан на лобните места от възродителния процес. Местан или Доган?
– Нямам такава дилема. За мен на този етап има партия “Движение за права и свободи” и другата партия на Касим Дал. Сега се говори за трета формация, но дали ще се направи, или не, е политически въпрос и ние не можем да се бъркаме. Моето желание е да ги призова от трибуната на “24 часа” и те да не се бъркат в религиозните въпроси.
– С всички ли ще поддържате контакти?
– Личните отношения могат да бъдат на всякакво ниво, но когато се поставя на карта вероизповеданието, политиката или дадена партия, всеки трябва да изпълнява своите функции или както у нас казват
“всяка жаба да
си знае гьола”
– След събитията в ДПС какво си казахте с Доган и какво – с Местан?
– С Доган не съм се виждал, а с Местан, когато бяхме заедно в Могиляне и в Момчилград, го попитах: “Как сте?” Каза “добре”, попита на свой ред и аз как съм, отговорих също “добре” и това бе разговорът. В Момчилград те изложиха вижданията си пред журналистите. Изчаках да свърши пресконференцията, за да поставим цветя пред паметника на жертвите, след което си тръгнах.
– Хюсеин Хафъзов бе секретар в главното мюфтийство. Искал ли е съвет от вас?
– Не, с него се виждахме, но реално аз не знам каква е ситуацията. Не знам какво е мястото на Хафъзов сред шестимата, които са се отделили, и какво искат да правят.
– За добро ли е това роене на ДПС?
– В тези процеси има много неща, които аз не знам. Като гражданин на България за мен е важно да се запазят мирът и спокойствието в страната. Първо, ние сме живели заедно векове наред и след падането на режима през 1990 г. българският народ се оказа доста мъдър и не допусна това, което стана в съседни страни. Сега имаме необходимостта отново да сме заедно и да не допускаме размирици, които ще са във вреда на всички. Второ, важно е да запазим мира и спокойствието на фона на това, което става в Близкия изток и бежанската вълна, тъй като на всичко отгоре сме и външна граница на Европейския съюз. Така или иначе, политиците или ще се разберат, или ще се разделят, но ако тези проблеми стигнат до обществото, ще има лоши последици.
– Доволно или не гледате на прииждащите мюсюлмани в Европа?
Няма как да сме
доволни от това,
че едни хора са
разделени
и напускат опожарени родните си огнища. Тяхното нещастие продължава и носи негативизъм и дисбаланс на обществото в Европа и у нас. Най-добре е този въпрос да се реши от Близкия изток, за да свърши войната там и прокудените да се върнат по родните си места.
– Ще ви покани ли ДПС на националната конференция?
– Не знам, ако ме поканят, ще бъда гост и няма да се изказвам.
– Какво продиктува вашата лекция в БАН?
– Тя има за цел да покаже теологическото несъответствие от това, което проповядва “Даеш”, и това, което е всъщност ислямската религия. Много важно е да се знае, че Мохамед живее в Мека по времето, когато хората са преживявали от войни. Тогава насилието и експлоатацията са приемани съвсем нормално. Но Аллах казва за Мохамед: “Ние те изпратихме за милост на световете”. Омар, един от сподвижниците на Пророка, казва: “Ние бяхме народ, който не знаеше нищо друго освен насилие и агресия. Аллах ни издигна с исляма и ние научихме какво е човещина, какво е да се отнасяме добре с хората.”
И когато Омар влиза в Ерусалим, християни и евреи очакват той да ги измъчва, убива или изселва. Но той казва: Не съм дошъл да променям нито вашия живот, нито вашата религия. Ваше право е да живеете както искате. Само че и мюсюлманите, които идват, също ще живеят заедно с вас. Друг по-ясен пример от това е влизането на Мохамед в Мека. Тогава хората, които до вчера са го гонили, обиждали, преследвали, очаквали и той да постъпи така и да настане касапница. Но той казал: “Вървете си, всички сте свободни.”
Така че лошото отношение и отмъщението един към друг не е приемливо за принципите на ислямската религия. Друг е фактът, че има хора, които се опитват да интерпретират текстовете на Корана по собствен начин, за да стане тяхната идеология властваща в региона и света.
– Имам в Ерусалим призова за нова доктрина на исляма.
– Има неща, които трябва да бъдат преразгледани. В основните източници на исляма – Корана и проповедите на Мохамед, няма да намерим никакво насилие или неуважение към човека. Човек е великото творение на Аллах и всеки е длъжен да уважава себеподобния. Нещо повече – ислямската религия има за цел да пази пет неща, сред които са честта и достойнството на човека.
Средновековието с насилието и войните по света довеждат и до войнстваща интерпретация на религията. Така че съвременните теолози трябва да се заемат с тази задача – да “преведат” на съвременен език отново изконните източници на исляма, т.е. да се върнат към добродетелите, заложени в исляма.
– Има ли радикалният ислям почва у нас?
– Моето мнение е, че няма. Не бива обаче да се допуска външна намеса, за да се експлоатира религиозната чувствителност в България. Необходимостта от единение на мюсюлманите също е важно по този въпрос. Ако на този етап българските мюсюлмани не са допуснали свои синове да се бият на страната на “Даеш” или на други екстремисти в Близкия изток, това показва, че разбират ислямската религия така, както са я наследили от бащи и деди.
– Имате информация, че няма такива бойци?
– Знам го от държавните мъже.
– Но днес границите са отворени и младите могат да пътуват навсякъде и да видят това, което бащите им не познават, включително и войнстващия ислям.
– Точно затова казвам, че единството на мюсюлманите е изключително важно. Затова като мюсюлманско вероизповедание от 2006 г. събираме всяка година завършилите висше ислямско образование в България и чужбина, за да разясним и имаме единно мнение по генералните въпроси на вероизповеданието. На завършилите в чужбина казваме, че са български граждани и деца на мюсюлмани в България, които векове живеят тук, така че традицията, която ни е предадена от нашите деди, трябва да я продължим, защото това е начин да живеем сбоводно заедно и да изповядваме религията си. И мисля, че това оказва влияние на завършилите в Саудитска Арабия, Йордания, Турция, Египет.
– Има ли разбиране вече от властите за искания от вас висш ислямски център?
– Няма развитие, въпреки че многократно сме поставяли въпроса. Но сега, ако трябва да бъда честен, ние не искаме да насилваме обстановката, в която живеем. Ислямският център за нас е важен, но свободата, доброотношенията, мирът и спокойствието в българското общество са по-важни.
Една публикация : от 13.01.2016г. на Николай Москов
Източник: 24chasa.bg
Ние от blife.eu ще добавим :
Добре известно е, че в Корана има 206 възхвали на войната и насилието, 25 абзаца, които заповядват да се убиват неверниците и 2 по-конкретни нареждания да се режат глави. Реки от кръв се леят в хадисите – хилядите кратки свидетелства за думите и делата на пророка, които са неделима част от ислямската догма.
Ислямът е именно религия на насилието – и като догма, и като практика. Да, християните също са проливали доста кръв и продължават да проливат, но не по вина на Христа.
Разгледайте оригиналната християнска догма, както е формулирана в Новия завет. В него няма
нито един израз, с който
Синът Божи да призовава
към насилие
спрямо когото и да било. Напротив, казано е да обичаш ближния и да обърнеш другата буза.
Ислямските пропагандисти обикновено се хващат за израза “Не мислете, че дойдох да донеса мир на земята; не мир дойдох да донеса, а меч” (Матей, 10/34). Ако обаче човек прочете за какво иде реч, става очевидно, че Христос не призовава своите апостоли да въртят меча, а тъкмо обратното – предупреждава ги, че ще има да патят, че ще бъдат жертви. Той казва: “Ето, аз ви пращам като овци посред вълци” и им препоръчва да бъдат “незлобливи като гълъби”. Мечът няма да е в ръцете на праведните християни, а в ръцете на техните гонители.
Тук говоря за самата догма на исляма, а не за милионите мирни и културни мюсюлмани. Догмата е това, което ражда джихадисти. Когато младият мюсюлманин от мирно семейство изпадне в житейска криза, гняв и отчаяние, той често се обръща именно към догмата. А тя мупрепоръчва да умре в бой за Аллах.
Време е мултикултуралистите да схванат, че догмите на исляма искат те да бъдат убити. Да, точно те първи. На усърдните евреи и християни може и да им се размине (а може и не), но не и на хората, които поставят наравно всички религии и нерелигии.
Мултикултито вече влиза в такова противоречие с реалността, че последиците ще са много по-тежки, отколкото ако хората са добре информирани за лошите страни на исляма. Хулиганите, които тормозят мюсюлмани по улиците и палят джамии, изобщо не се интересуват от богословските въпроси.
Заблудени са по-скоро интелектуалците и политиците. Това прави разумнаполитика неадекватна на реалността и безпомощна пред интуитивната истина на хулиганските партии.
Може би най-яркият пример за тази неадекватност и безпомощност са
глупавите действия на
Меркел през лятото
Днес тя е в нелепо положение. Или да вземем нашата еврокомисарка, която твърдеше, че бежанците ще ни решат демографските проблеми. Видяхме как ги решават. Онзи ден тя смени тона, но както се казваше в един от вицовете на Бойко Борисов, “лошото чувство си остава…”
Стане ли някой джихадистки зулум, по сутрешните блокове веднага цъфват обичайните апологети и пеят псалми, че тези лоши хора нямали нищо общо с учението ислям. И никога не се допуска обратното мнение.
Това е информационен фашизъм! И което е по-лошо – това е информационна глупост. Какво печелите, като държите населението в заблуда и невежество?
Прочетете Корана и ще видите, че тъкмо думите на уважаемия главен мюфтия в “24 часа” нямат нищо общо с исляма. Заради тях
уахабитите в Саудитска
Арабия биха му
отрязали главата
Добре, че на правоверните им е позволено да лъжат неверниците в техните медии. Простено им е дори да се отрекат от исляма привидно. В Корана си го пише – Аллах вижда кога правоверният говори от сърце и кога заблуждава, принуден от обстоятелствата. Това е така нареченият принцип “такия”.иж, ако уважаемият главен мюфтия каже същите думи по телевизията в Рияд, не се знае дали ще си опази главата.
Какво означава “да се преведат на съвременен език изконните източници на исляма, т. е. да се върнат към добродетелите, заложени в исляма”? Повечето мюсюлмани по света не знаят арабски и четат Корана на модерен български, френски, английски, турски и така нататък. И добродетелите са си там.
Ако пък иска да промени арабския оригинал, това е тежък грях. За правоверните именно в този си вид Коранът е перфектен, цялостен и свят, защото така е даден на пророка.
Напоследък доста се говори за реформиране на исляма. Би било чудесно, но всеки разумен човек, който прочете Корана на български, е наясно, че на него не му трябва нов превод, а задраскване на гореспоменатите 206 призива към война и насилие, 25 указания да се убиват неверниците и 2 за рязане на глави. Както и още стотици други несъвместими с модерния свят абзаци. Обаче пак ще останат хадисите, а те са десетки хиляди и са доста по-свирепи.
Е, как да цензурираш словото на Аллах? И дори да го направиш, как да събереш и да изгориш стотиците милиони, а може би и милиарди нецензурирани издания? А файловете в сървърите? А фанатизма в главите? Абсурд.
Ислямът не подлежи нито на реформиране, нито на редактиране.
Ислямът подлежи само на логично обяснение.
Ако приемам, че Мохамед е получил Корана от Аллах чрез архангел Джибрил, значи сме мюсюлмани. Но повечето от нас не са, нали така? Значи, нека потърсим земното обяснение защо в Корана има толкова призиви за насилие.
Защото през 7-и век арабите точно с това са си изкарвали прехраната. Една изчерпателната и достоверна картина на епохата на Мохмед има в книгата на Том Холанд “Сянката на меча”, преведена е на български. Тя подробно обяснява как византийската държава се срива и остава без достатъчно бойци, които да опазват реда. В един момент единствените боеспособни и войнствени групи в периферията на империята са арабите – диви племена, свирепи номади, които се препитават ту с търговия, ту с разбойничество, а най-вече и с двете.
Ако един гяур се запознае с живота на пророка, така както е записан в ислямските текстове, не може да не си каже – ама този човек май е бил разбойник! И Коранът, и хадисите запечатватменно
идеологията и практиката
на разбойничеството
и завоеванието – да не се боиш от смъртта, защото на оня свят те чакат 72 девици награда, храбро да колиш неверниците, да се възползваш от техните жени и после да ги продаваш или разменяш я за камила, я за кон.
Да, има и много светли и добродушни раздели, но те уреждат вътрешния живот на племената. И на това отгоре май са заимствани от християнски апокрифи.
Уважаемият Мустафа Хаджи призовава политиците да не се бъркат във въпросите на религията. Но ислямът е именно политика! Той ишават всички юридически въпроси. Какво е шериатът, ако не устройството на теократичната държава?
Напротив, българският политик е длъжен да се намесва, ако иска да опази светския характер на днешната държава. Само преди 5-6 години това не ни се позволяваше от някои посолства. Днес обаче и на тях започна да им идва друг акъл.
Да опазим светската държава, е в интерес и на мюсюлманите у нас. Защото там, където управлява ислямът, и техният живот е ад. Бихте ли живели в Афганистан? А в Сирия, Ирак, Ливан, Пакистан, Йемен, Судан, Сомалия и така нататък, и така нататък? Защо самите мюсюлмани бягат от своите държави като от чума?
Екипът на Blife.eu Ви благодари за доверието с молба към Вас споделяйте публикациите ни истината има право да бъде чута.Благодарим Ви!
Ние не разполагаме с ресурсите да проверява информацията, която достига до редакцията и не гарантираме за истинността ѝ, поради което, в края на всяка статия е посочен източникът ѝ, освен ако не е авторска. Възможно е тази статия да не е истина, както и всяка прилика с действителни лица и събития да е случайна.